Over ons

Hoe het begon ....

Hard werken, kwaliteit leveren, investeren : het zijn woorden en waarden die bij succesvolle familiale KMO’s steeds terugkeren.

Zo ook bij Wertim NV, waar de huidige zaakvoerders nog steeds deze waarden trouw zijn.

Met enige trots denken zij terug aan grootvader Theophiel, die in 1921 een algemene schrijnwerkerij opstartte, die zowel meubels als binnen- en buitenschrijnwerk leverde aan de gegoede burgerij van die tijd.

oude foto Wertim
grootvader Theophiel met zijn meewerkende schoondochter Jeanne Baelen

Oude foto Wertim werknemers
centraal Daniel Devos, met rechts naast hem Theophiel, en enkele werknemers in de jaren ‘50

Oude foto man & kind
grootvader Theophiel met Monique Devos, toen al niet weg te slaan uit de werkplaats

 

In de jaren ’50 van de vorige eeuw nam zijn zoon Daniel Devos het roer over, breidde het bedrijf uit, en koos toen al meer en meer voor productie van buitenschrijnwerk, op dat ogenblik nog exclusief in hout.

“Altijd eerlijk en hoogstaand kwalitatief werk afleveren” was het moto van grootvader en vader Devos. Het is de huidige zaakvoerders met de paplepel ingegeven.

Sinds de jaren ’80 staat de derde generatie, Monique en Marc Devos, aan de leiding. Zus en broer hebben de neuzen, sinds hun jeugd al, in dezelfde richting gedraaid en volgden een eigenzinnige koers om het familiebedrijf verder uit te bouwen tot de moderne en vooruitstrevende KMO van vandaag.
 

Monique Devos & Marc Devos
Marc & Monique Devos

En op vandaag ...

“Altijd eerlijk en hoogstaand kwalitatief werk afleveren“ was, is en zal altijd het moto blijven.

De productie buitenschrijnwerk (productie volledig in eigen beheer) omvat ondertussen:

  • Exclusief houten schrijnwerk met diverse raamdieptes en isolatiewaarden, die verder gaan dan de huidige Belgische normen.
  • Exclusief schrijnwerk hout-aluminium, dankzij een doordacht eigen concept; kwalitatief onverwoestbaar en toch prijsgunstig.
  • Aluminium schrijnwerk, het beste uit het gamma Reynaers
  • PVC schrijnwerk, met de onovertroffen Salamander-profielen.

 

Kers op de taart: het lanceren van een merk…

De moderne klant selecteert vandaag op een totaal andere manier de bedrijven waar hij mee wenst te werken: via de digitale platformen zoekt hij een merk.

In 2012 lanceerde Wertim haar eigen merk ‘DURENARD’. DURENARD, het merk met een + . Want zoals steeds, koppelt de familie enkel een hoogstaand gamma buitenschrijnwerk aan deze merknaam. Het ingenieus ontwikkelde hout-alu-raam mag hier gerust het paradepaardje genoemd worden.

Samen met haar DURENARD-dealernetwerk biedt WERTIM de eindklant een ongekende keuze aan kwalitatief hoogstaande ramen en deuren aan, in hout, hout-alu, alu en PVC.

Wertim
Marc & Monique Devos